فهرست

۵۵ درصد شهروندان بابلی از ماسک استفاده می‌کنند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر جلالی گفت: که میزان استفاده از ماسک در این شهرستان به میانگین ۵۵ درصد رسیده است که نسبت به پایان ماه مهر ۱۰ درصد افزایش داشته است.

دکتر سید فرزاد جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: بیشترین میزان استفاده از ماسک را مربوط به ساکنان مناطق شهری با ۷۴ درصد اعلام کرد و افزود: ولی در روستاها ۳۳ درصد و حاشیه شهر ۵۹ درصد از شهروندان از ماسک استفاده می کنند.

وی گفت : در حال حاضر اجرای پروتکل های بهداشتی در اصناف و اماکن تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل به ۷۶.۶ درصد رسیده است که افزایش اندکی نسبت به دو هفته پیش دارد.

دکتر جلالی استفاده رعایت پروتکل های بهداشتی را مهم ترین راه پیشگیری از شیوع کرونا معرفی و تاکید کرد : تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه استفاه از ماسک توسط بیشتر از ۹۵ درصدی کل جامعه می توان گفت پیشگیری مناسبی در برابر کرونا صورت می‌گیرد ولی تا دستیابی به این میزان ، فاصله زیادی داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل در باره وضعیت بیماران بستری مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان هم توضیح داد : ۸۱ درصد بیماران کووید-۱۹ بستری در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل شهروندان بابلی و ۱۹ درصد دیگر هم غیر بابلی هستند.
وی افزود : همچنین ۴۶ درصد از بیماران بستری در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل را افرادی با سن بالای ۶۰ سال تشکیل می دهند.